maandag 22 september 2008

Isla del Sol

Dag 22 – Maandag 22/09: Isla del Sol

Terwijl de groep ’s morgens gaat ontbijten, blijf ik in het hotel. De trucha van gisteren was me niet zo goed bekomen. Om 8u30 nemen we de boot naar Isla del Sol. Het grootste deel van de groep zit op het dek, waar het behoorlijk koud is als de zon even achter de wolken verdwenen is. Na twee uurtjes varen bereiken we het eiland. We laten ons op het noorden van het eiland afzetten. In de buurt van dit haventje staan enkele Incaruïnes die we een bezoekje brengen. Daarna wandelen we via een pad, dat van noord naar het zuid over het eiland loopt, naar de andere kant van het eiland. Ondertussen is het heel warm geworden met een zon op volle kracht. Het pad gaat tussen verschillende heuveltoppen op en neer. We bereiken ook het hoogste punt van het eiland. Onderweg hebben we magnifieke uitzichten over het eiland en het Titicacameer. Om 15 uur stoppen we aan een restaurantje waar we allemaal spaghetti eten.

Na het eten gaat Bart naar het haventje zien om vandaag nog een boot terug naar Copacabana te hebben. Maar de laatste boot is even voordien vertrokken. Nu moeten we de nacht op het eiland doorbrengen. Bart gaat dan voor slaapplaatsen zoeken wat hier geen sinecure is. Wij wachten dan op het terras van een hotel waar geen beweging te bespeuren is. Na een tijdje vindt Bart de uitbaters van het hotel en kunnen we ons op de kamers installeren. Buiten op het terras kaarten we met enkele pintjes en pringleschips erbij. Wanneer het buiten te koud wordt, doen we binnen in het restaurant voort. In dit restaurant eten we dan ook het menu, soep met trucha en frieten. Na het eten kaarten we verder, de mannen tegen de vrouwen. Om 22 uur gaan we slapen.