zondag 14 september 2008

La Paz

Dag 14 – Zondag 14/09: La Paz

Na een ritje van 13 uur komen we in La Paz aan. Onderweg hebben we nog stilgestaan aan een wegversperring veroorzaakt door een ongeval. Iets verder had de bus platte band maar hier heb ik niets van gemerkt, ik was te diep aan het slapen. In La Paz gaan we met twee taxi’s naar hotel El Solario.
Evo Si!

La Paz is de grootste stad van Bolivia met een miljoen inwoners. De stad is tevens de administratieve hoofdstad van Bolivia. (De officiële hoofdstad is Sucre). La Paz ligt in een kloof op 3600 meter. Bovenaan de kloof op 4100 meter ligt El Alto waar vooral de armere bevolking leeft.

De voormiddag wordt gevuld met ontbijten, in de stad rondhangen, internetten. ’s Namiddags maken we een wandeling uit de Lonely Planet door de stad. We komen langs vele winkeltjes en kraampjes met een uitgebreid assortiment. Ik kijk er rond voor na onze driedaagse trektocht op souvenirjacht te gaan. Om 16 uur eten we een tussendoortje. Een bananasplit met een cappuccino met Baileys. Dan gaan we met enkelen kijken om goedkoop een IPod te kopen, zonder succes.

La Paz

Terug in het hotel regelen we de mountainbiketocht voor morgen en de fietsen worden ook al gekozen. ’s Avonds eten we in een restaurant met antiek interieur nabij het cocamuseum. De meeste kiezen voor een menu. Soep met een lamaschotel en een dessert.